verma  

羅莎、阿隆、阿特、小羊、Djourou與藥水請回答!

於英國時間3月14號上午10點30分所進行的Twitter Q&A活動。

source: https://twitter.com/#!/Arsenal





羅莎的   
 

TheTwitter Takeoverstarts in 10 mins, first up is Tomas Rosicky. Get your questions in NOW using the #ArsenalLive hashtag

Twitter Takeover將在10分鐘後開始,首先我們邀請到的是湯馬士羅斯基,準備好你的題目,使用#ArsenalLive標籤提問吧!

 

@Arsenal #arsenallive what's your favorite animal and is it fluffy

請問你最喜歡的動物是什麼,他是毛茸茸的嗎? 

Tomas said: 'My parents had a dog so it is probably my favourite'

羅莎:我的父母有一隻狗,所以我想狗應該是我的最愛。


@Arsenal Who's the best player you've ever played AGAINST?#ArsenalLive

哪位球員是你交手過當中最棒的? 

Tomas said: 'Probably Zidane, I always admired him'

羅莎:我想是席丹,我一直都很崇拜他的。


To Tomas Rosicky,What superhero power would you like to have?@Arsenal #ArsenalLive

給湯馬士羅斯基,你希望擁有那位超級英雄的超能力? 

Tomas said: 'Probably Superman's because he could fly as well! I would like to try that'

羅莎:我想是超人吧,因為他可以飛!我很想試試看。


@arsenal #ArsenalLive is it true that Tomas is a big fan of death metal? What's his favourite band?

湯馬士是死亡重金屬樂的大粉絲,這是真的嗎?他最喜歡的樂團是什麼? 

Tomas said: 'It's not true! I like metal in general. But I am not just a metalhead - I like rock and classical stuff too'

羅莎:那不是真的!大致上來說我喜歡重金屬樂,但我並不是個金屬頭,我也喜歡搖滾和古典樂的。


@Arsenal #ArsenalLive who is the funniest in the team

誰是隊中最搞笑的?

Tomas said: "We don't have one big clown, we have a few clowns. We have a good group and we have fun."

羅莎:我們並沒有什麼特定的大小丑,但我們有很多諧星。我們是一個很好的團隊,然後我們相處得非常愉快。 


@Arsenal Tomas... What's your favourite ever Arsenal goal?#ArsenalLive

湯馬士…請問你最喜歡的兵工廠進球是哪一個? 

Tomas said: 'That would definitely be the one against Tottenham. It was great and not just my goal, the whole game was amazing'

羅莎:這很顯然的是對上熱刺的那球了。那真是太棒了,不僅僅是我的進球,整場球賽都棒級了。

 


@Arsenal #ArsenalLive Are you afraid of the dark

你怕黑嗎?

Tomas said: "That's a song by Iron Maiden. But I am not."

羅莎:這是鐵處女的一首歌,不,我並不怕黑。

 

@Arsenal #ArsenalLive do you like pie?

你喜歡派嗎?

Tomas said: 'I do like pie!'

羅莎:我喜歡派! 


@Arsenal #ArsenalLive who do you look up to for inspiration at arsenal 

誰是你在兵工廠當中讓你受到啟發的人? 

Tomas said: "It's a good question. Next!" 

羅莎:這真是一個好問題,下一個!


阿隆的

Right, that's Tomas finished, next we have Aaron Ramsey. You have five minutes to get your questions in using #ArsenalLive hashtag 

湯馬士的部份結束了,下一位我們邀請到的是阿隆拉姆齊。你有五分鐘的時間準備好你的問題,別忘了使用#ArsenalLive 標籤。

 

@Arsenal aaron, what's your favorite movie #ArsenalLive

阿隆,那部是你最喜歡的電影?

Aaron said: 'I like the Bourne films, I watch all of them'

阿隆:我喜歡神鬼認證,我看了所有的續集。


@Arsenal What is the one thing nobody knows about you, that you think is important. #ArsenalLive

告訴我們一件關於你,沒人知道但你認為非常重要的事 

Aaron said: "Maybe that I was a half decent rugby player. There's not many others."

阿隆:我想可能是,我是半個英式橄欖球選手。好像沒有其他的了。

Azza  

 


@Arsenal what would u be if you wasn't a footballer? #ArsenalLive

如果你不是足球員,那們你可能會做什麼?

Aaron said: 'Not sure, football was my target so I didn't think about anything else. Something in sport for sure'

阿隆:這很難說耶,足球一直都是我的目標,所以我沒有想過其他的。但我能確定的是應該是運動有關的。


@Arsenal #ArsenalLive Champions League or World Cup? 

歐冠還是世界盃? 

Aaron said: "I think Wales hasn't qualified for a long time, so that would be special to qualify. But I'd love the Champs Lg." 

阿隆:我想威爾士有很長一段時間沒有打進會內賽,所以如果擁有會內賽的資格,那將會是非常特別的。但我會很樂意選擇歐冠。


#ArsenalLive @Arsenal Aaron, are you a fan of Welsh Cakes?

阿隆,你是威爾士蛋糕的愛好者嗎? 

Aaron said: 'Yes, my mum used to cook some so I am a fan! They are really nice!'  

阿隆:是的,我媽過去常做,所以我很喜歡!他們嚐起來非常的棒!

CAKE  


@Arsenal Aaron do you have a favourite cheese if so what is it

阿隆你有喜歡的起司嗎?如果有,是哪一種呢?

Aaron said: "I am not a big cheese fan. I only like a bit of parmesan on my pasta." 

阿隆:我並不是起司的瘋狂愛好者,我只有在吃義大利麵的時候會在上頭撒些帕馬森起司。


@Arsenal #ArsenalLive Ronaldo or Messi?

C羅還是梅西?

Aaron said: 'It has to be Messi, they are both great players but Messi is banging in the goals' 

阿隆:這我得說是梅西,他們兩個都是非常棒的球員,但梅西在進球的火力上更強。


@Arsenal Do you have any Pre-match rituals? #ArsenalLive

你有任何的賽前習慣嗎?

Aaron said: "Not really. A few of the guys do, but I'm not one who needs to do that stuff." 

阿隆:不算有。有幾個隊友會這樣做,但我不是那種需要這些玩意兒的人。


@Arsenal #ArsenalLive can you give us an insight into what wenger's like in the dressing room at half time?

可以請你告訴我們,中場時在更衣室的溫格究竟是什麼樣子呢?

Aaron said: 'He always encourages his players, always believes in us to carry on or come back into the game. He's positive' 

阿隆:他總是鼓勵球員,相信著我們可以保持或是逆轉比賽,他非常的正面積極。


@Arsenal whats is your greatest fear when on the pitch #ArsenalLive

 當你在場上的時候,最讓你感到害怕的是什麼?

Aaron said: "You don't have many on the pitch. Obviously no one wants to get injured. You just want to enjoy yourself."

阿隆:不會有太多恐懼在球場上的。當然,沒有人想要受傷,大家總是想著要如何讓自己享受比賽。


阿特的    

Right, that's Aaron finished, next we have Mikel Arteta. You have five minutes to get your questions in using #ArsenalLive hashtag 

好啦,阿隆的部份結束了。下一位是米克爾阿特塔。你們有5分鐘的時間可以準備題目,別忘了#ArsenalLive的標籤。

 

@Arsenal What's your favourite goal ever at Arsenal? #ArsenalLive

 你最喜歡的兵工廠進球是哪一個?

Mikel said: 'My favourite goal is the one I scored at Blackburn. It was nicely finished'

阿特:我最喜歡的進球是我在對上佈萊克本時打入的那球。那是很棒的一腳。


@Arsenal have you ever pulled a prank on any of your teammates?#ArsenalLive

你曾經對任何一個隊友惡作劇過嗎? 

Mikel said: "Yes. Many times, mostly with Andre Santos."

阿特:當然有,很多次了。最常是和Santos一起。


Ya:這題應該是問阿特說如果沒有成為足球員那會選擇什麼其他的運動之類的。不曉得為什麼這題的題目沒有被retweet到,不然就是有,但是原推被本人刪除了…

Mikel said: 'That would be tennis, I was very good when I was young and I had to choose between that and football'

阿特:那應該會是網球,當我很小的時候我打得相當的好,但我得在網球和足球間做個選擇。


@Arsenal #ArsenalLive what is your favorite stadium?

你最喜歡的球場是?

Mikel said: "Now it is the Emirates, I love it. When i was younger, it was the Nou Camp." 

阿特:現在是酋長球場,我愛死了。當我還小的時候,則是諾坎普。


@Arsenal Mikel you've been at arsenal nearly a season now, how does it compare to Everton? #ArsenalLive

米克爾,你來到兵工廠將近要一個賽季了,和埃佛頓比較起來如何? 

Mikel said: 'It's a different kind of club, Arsenal plays in big competitions and it's great to be here' 

阿特:這是兩間不一樣的俱樂部,兵工廠處在強大的競爭當中而我很高興我在這。


@Arsenal Mikel, what is your secret to having perfect hair?#ArsenalLive

米克爾,請告訴我們保持完美頭髮的祕密是什麼? 

Mikel said: "Just look after yourself, and a strong gel!"

阿特:好好的照顧你自己,還有強力的髮膠!


#Arsenallive Mikel how could you be so good in passing ? @Arsenal

米克爾,你怎麼可以傳球傳得如此在行? 

Mikel said: 'I thought I was bad! It's all about practice and having good players around you. They make you look good!'

阿特:我過去以為我很差!關鍵就在於多練習然後讓許多好的球員圍繞著你,他們會讓你看起來很好!


@Arsenal #ArsenalLive do you have a favourite tv show?

你有喜歡的電視節目嗎? 

Mikel said: "Entourage is one of them, it is quite funny. The InBetweeners is very funny, too."

阿特:我家也有大明星是其中之一,這部相當的有趣。中間人也很有趣。


@Arsenal Mikel, do you feel you can still play for the Spanish national team one day? #ArsenalLive

米克爾,你仍然認為自己有一天能夠為西班牙國家隊效力嗎? 

Mikel said: 'That's a tough question. I think it will be really hard, we have top quality players in midfield. It is my dream'

阿特:這真是一個艱辛的問題。我想這會非常的困難,我們擁有最高水準的中場球員。這是我的夢想。


@Arsenal Do you still catch up with Tim Cahill? Was great to see him as your best man at your wedding! #ArsenalLive

你仍然和提姆卡希爾(太妃糖的前鋒)保持聯絡嗎?很高興看到他在你的婚禮當中擔任伴郎! 

Mikel said: "He is one of my best mates. He is always really supportive. I really respect and like him."  

阿特:他是我最好的夥伴之一,總是非常的可靠,我真的很尊敬也很喜歡他。


@Arsenal Mikel, mixed emotions when you visit Everton next?#ArsenalLive

米克爾,下一輪將拜訪埃佛頓,你會覺得五味雜陳嗎?

Mikel said: 'A lot. It is going to be strange to be in the other changing room. Hopefully I can concentrate on my job' 

阿特:有一些。要使用古迪遜球場的客場更衣室將會變得很微妙。希望我可以全神貫注的專注於我的工作。


羊的  

That is Mikel finished, next we have Lukasz Fabianski. You have five minutes to get your questions in using the #ArsenalLive hashtag 

阿特塔的部份結束啦,路卡斯法比安司機就要來了,使用#ArsenalLive 標籤,準備好你的題目吧。

 

@Arsenal #ArsenalLive Chicken, beef, pork or lamb? 

雞肉、牛肉、豬肉還是羊肉?

Lukasz said: 'Beef! That's my favourite, medium done' 

小羊:牛肉!這是我的最愛,半熟的。


@Arsenal if you have the power to change the world,what would you do? #ArsenalLive

如果你有力量可以改變世界,你會做什麼?

Lukasz said: "I would do something about climate change, and poverty and stuff like that. Something good."

小羊:我會做些和氣候變化,貧困問題那些有關的。做那些好的東西。


@Arsenal Lukasz, what is your secret to dance like that ?#ArsenalLive

路卡斯,告訴我們你怎麼可以像那個樣子跳舞,祕訣是什麼? 

Lukasz said: 'Just feeling the vibe, feeling the music. It goes through your body, your blood is pumping!'

小羊:感受那氣氛,感受那音樂,讓他流入你的身體當中,你會感到熱血沸騰!

 

@Arsenal what player did you look up to as a kid? #ArsenalLive

當你孩小的時候,哪位球員是你所關注的目標? 

Lukasz said: "A goalkeeper from Italy, called Gianluca Pagliuca. He inspired me."

小羊:一位來自義大利的守門員,名叫 Gianluca Pagliuca,他啟發了我。


@Arsenal Do you think Poland has a chance in EURO12?#ArsenalLive

你認為波蘭在2012歐洲盃有機會嗎? 

Lukasz said: 'Yes, if we win the first game then I think we have a chance to go to the next round. It will be difficult'

小羊:當然,如果我們贏下了第一場比賽,我想我們就有機會晉級下一輪。但這將會很困難的。


@Arsenal what's your most memorable game with the team?#ArsenalLive

你和球隊一起印象最深刻的一場比賽? 

Lukasz said: "It is probably against Liverpool at Anfield, when it was 4-4. It was a crazy game. It was one of my best games."

小羊:我想是在安菲爾德對上利物浦那場4-4的比賽了。那真是一場瘋狂的比賽,那是我最棒的比賽之一。

 

@Arsenal #ArsenalLive I'm from California and it's 4 am here. Would you like to come play a match for us over here?

我來自加州,現在這邊是凌晨4點。你會想來這裡和我們打場比賽嗎? 

Lukasz said: 'Yes, why not? In the summer in pre-season, that would be something different. I have never been to the USA'

小羊:當然,為何不呢?在夏天季前時,將會有些不同的。我從來沒去過美國。


@Arsenal #ArsenalLive what's your favorite food and drink?do you like Japanese food?;')

你最喜歡的食物和飲料是什麼?你喜歡日本料理嗎?;')

Lukasz said: "I like Japanese food. I like sushi, and I also like Thai food. Japanese is one of my favourites."

小羊:我喜歡日本料裡。我喜歡壽司,我也喜歡泰式料理,日本料裡是我的最愛之一。


Djourou的  

Right, that's Lukasz finished, next we have Johan Djourou. You have five minutes to get your questions in using the #ArsenalLive hashtag 

路卡斯的部份結束啦,下一位是約翰朱魯,打上#ArsenalLive標籤,準備好你的問題吧!

 

@Arsenal Who is the worst dancer in the dressing room?#ArsenalLive

誰是更衣室當中最糟糕的舞者? 

Johan said: 'I would say Jack Wilshere, but there are a few contenders!'

Djourou:我會說是威脅兒,但同時也有很多競爭者。


Johan, can you ever think about have a new style of your hair?@Arsenal #ArsenalLive

約翰,你有想過要要給自己的頭髮弄個新髮型嗎? 

Johan said: "Sometimes it comes into my mind. I change it quite a bit, I'm waiting for the next."

Djourou:有時候我會想。我最近才剛又換了一個,我正在等下一個呢。


@Arsenal Do you think you'll be a manager one day? #ArsenalLive

你想你有一天會成為一名教練嗎? 

Johan said: 'Good question! No, I don't think so - I will focus on something else after my career'

Djourou:好問題!不,我不這麼認為,在退休後我會專注於其他的事情上。


@Arsenal #arsenallive where is your best holiday spot?

請問你最棒的假期景點是? 

Johan said: "I went to the Seychelles and I really liked it. I like New York and Miami."

Djourou:我去了塞席爾群島(位於印度洋西部),我很喜歡那。我也喜歡紐約和邁阿密。


Djourou - Who's been the hardest striker you've had to mark and why? #ArsenalLive

Djourou,誰是你交手過,讓你盯防最困難的前鋒,為什麼? 

Johan said: 'Drogba. The guy has so much power, he is a handful. He is a top striker'

Djourou:德羅巴,他是少數身上有用不完的力量的人,他是頂級的前鋒。


@Arsenal What type of music you listen to? What is your favorite band? #ArsenalLive

你都聽什麼樣的音樂?你最喜歡的樂團是? 

Johan said: "I listen to a lot of hip-hop and RnB. I don't have a favourite band, I like the latest stuff."

Djourou:我聽了很多的hip-hop和RnB。我沒有特別喜歡的樂團,我喜歡新鮮的玩意兒。


@Arsenal Do you prefer Swiss cheese or Swiss army knives?#ArsenalLive

你喜歡瑞士起司還是瑞士軍刀? 

Johan said: 'Ha ha! I would choose Swiss cheese!'

Djourou:哈哈!我會選瑞士起司!


@Arsenal Do you (or other players) play video games? What games? :) #ArsenalLive

請問你(或是其他的球員)會打電玩嗎?什麼樣的遊戲呢?:)  

Johan said: "A lot of players do, I am playing FIFA Street it is a good game. You can do lots of tricks." 

Djourou:很多球員都會啊,我打FIFA Street,這是一個很棒的遊戲,你可以做很多的花招技巧。


@Arsenal what do you think about women football? #ArsenalLive

對於女子足球你有什麼看法? 

Johan said: 'It's good, now we can see that women are becoming more athletic and stronger in football. The Ladies are good'

Djourou:很好啊,現在我們可以看到女性在足球上變得更加的活躍與壯大了,小姐們非常的棒。


@Arsenal Djourou, do you take hair tips from Alex Song? 

Djourou,你偷了宋的髮型嗎?

Johan said: "The question should be the other way around! He took tips off me!"

Djourou:這個問題不應該這樣問的!他偷了我的!


@Arsenal Djourou, how does it feel being a presenter of arsenal's insider #ArsenalLive

Djourou,成為arsenal's insider主持人的感覺如何?

Johan said: 'It's something I really enjoy, and it's good to catch up with the fans like that' 

Djourou:我真的很享受,而且可以透過那樣的方式和球迷交流非常的棒。
 

藥水的  

Right, that's Johan finished, last up have Thomas Vermaelen. You have five minutes to get your questions in using the #ArsenalLive hashtag] 

Djourou的部份告一個段落,最後一位是湯馬士維爾馬倫,同樣的,你們有5分鐘可以用#ArsenalLive標籤來進行提問。

 

@Arsenal Thomas, Belgian chocolate or waffles? #ArsenalLive

湯馬士,比利時巧克力還是鬆餅 

Thomas said: 'I would go for chocolate even though I can't eat it a lot' 

藥水:我會選巧克力,即使我不能吃太多。


Thomas - Who's the hardest striker you've had to face and how do you think you did against them? @Arsenal #ArsenalLive

湯馬士,誰是你交手過的前鋒當中最難纏的,而你是如何與他們競爭的?

Thomas said: 'Messi. He's the best in the world and the result was not great, but it was a great experience'

藥水:梅西。他是世界上最棒的,但那結果並不是太好,可是卻是相當好的經驗。


@Arsenal if you didnt make it as a footballer what was your backup career ? #ArsenalLive

如果你沒有成為足球員,你的第二志願是什麼?

Thomas said: "I don't know. Early I made a decision to play football but if not I would go into the medical department."

藥水:我不曉得。很早我就決定要踢球,但如果沒有,我想我會加入醫療部門吧。


#ArsenalLive @Arsenal Verminator!!!! What was it like scoring the winning goal on Monday??

Verminator!!!!在週一時打入致勝球的感覺如何??

Thomas said: 'I think it was amazing. We fought really hard in that game and deserved to win it. It was a beautiful victory' 

藥水:我想那真是太不可置信了。我們在比賽中真的相當努力,理當要贏下比賽的,這是相當美麗的勝利。


@Arsenal Do you like being called 'The Verminator'? #ArsenalLive

你喜歡被稱作「The Verminator」嗎?

Thomas said: "I think its a nice nickname. It's quite funny. I quite happy with it." 

藥水:我想這是個好的暱稱。相當的有趣,我很高興擁有他。


@Arsenal Do you keep your ketchup in the fridge or cupboard?#ArsenalLive

請問你將番茄醬保存於冰箱還是櫃子當中?

Thomas said: 'In the fridge because I want it nice and fresh!'

藥水:在冰箱裡,因為我希望他好好的又很新鮮。


#ArsenalLive Thomas - bar you who of course ;-) who is the toughest guy in the squad ?

湯馬士,當然除了你之外;-)誰是隊伍當中最硬的球員?

Thomas said: "Physically, I would say Song. He is very strong. He is very tough. I could easily beat him in a fight!"

藥水:身體上我會說是宋,他非常的強壯,非常的硬。我可以在決鬥中輕易的擊倒他。


@Arsenal Thomas, If there's anything you love about England, what is it and why? #ArsenalLive

湯馬士,如果有任何關於英格蘭的事物是你所愛的,那是什麼,為什麼?

Thomas said: 'If you look at the fans what I really like is that they are loyal and respectful. If you lose they support you' 

藥水:如果你看著球迷,我真正喜歡的就是他們的忠誠與尊敬,就算你輸了,他們還是支持你。


Ya:又是一題題目不見的問題。照藥水的答案推測,應該是問為什麼槍手進球數比較多之類的…

Thomas said: "I think it is because of the way we play. We are quite attacking, there are more chances to score."

藥水:我想這是因為我們踢球的風格。我們傾向於進攻,所以我們擁有較多的機會可以射門。

 


Arsenal's Twitter Takeover… is over! Thanks for all your questions - look out for video footage of today's event soon

歡樂的時光總是過得特別快, 這次的Arsenal's Twitter Takeover… 結束了!謝謝大家的問題。(影片的部份稍候會上傳至官網)

 

arrow
arrow

    Yaya★ 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()