close

4622-9-005_F1_600x4001.jpg  

好像應該來個篩選版的,有些問題實在是,很難翻又不有趣(喂)

 

From ryazanov16 
Hello Andrey. Your last name history description begins in Warsaw. It was called Arshava by the people and this was reflected by Gogol N.V. How do you like that route: Arshava (Polish) Orshava (Romanian) Arsava (Asia Minor) Artseynu Canaan (Palestine). The further along the route, the more ancient the place and there is historical evidence of the presence if not the Slavs (although the Poles can be traced to Canaan), then to the Indo-Europeans. There is also Arsania according to the Arab sources, but that's more difficult to trace. There is evidence that Arsa was on the Kama River and their language according to
Kurbsky is the language of Vyatichi, and they came from the neighboring with Poland land. There are so many place names your last name can originate from.--Regards, Ryazantsev.
 

哈囉沙皇,你的姓氏起源自華沙,受到尼古萊果戈裡的影響,唸做Arshava。這個姓氏的演變可往上追溯Arshava(波蘭)Orshava(羅馬尼亞)Arsava(小亞細亞)Artseynu Canaan(巴勒斯坦)更進一步的話,在更古老的地方有歷史證據,如果不是斯拉夫人(雖然波蘭人的歷史也同樣可以被追溯到迦南)然後是那些來到印度的歐洲人。還有Arsania是根據阿拉伯那邊的起源,但是源頭更難查起。已經有證據表示Arsa是在卡馬河根據Vyatichi他們自己的語言Kurbsky,他們來自鄰近的波蘭領土。你的姓氏有那麼多的地方起源。--致意  Ryazantsev

AA: You did a huge job. Great work. Well, honestly, I don't know the history of my last name.

沙皇:你這真是大工程啊,做得好。恩,老實說我並不知道我姓氏的歷史典故。

譯註:這題快要殺死我了...

From lana0311
Andrey .. I live in London and my boyfriend James always roots for you! Could you please tell him hello? --Sveta 


沙皇,我和我的男朋友James住在倫敦,而我們的眼光總是追隨著你!可以請你跟我男友說聲哈囉嗎?--Sveta

AA : It's not difficult. Hi!

沙皇:這並不難。嗨!

From sergey13

Hi, Andrey, tell me what leggings are for?????



嗨,沙皇,請告訴我緊身褲是做什麼用的?????

AA: Sports leggings? Some people like briefs, some put on leggings. They are more suitable if you don't want some very important for a man body parts to get chafed during the game. 

沙皇:你是說運動用緊身褲嗎?有些球員喜歡穿內褲,有些則喜歡穿緊身褲,因為緊身褲比較合身,如果你不希望那個對男人來說很重要的部位在比賽中受傷,你可以考慮穿緊身褲。

譯註:沙皇反問說‭ ‬Sports leggings是因為leggings也可以指普通的緊身褲,尤其是近年來流行的內搭緊身褲或是緊身牛仔褲。

From kravtzov
How can I learn to faint properly in football?


我要怎麼樣才能學會足球場上正確的暈倒方式?

AA: There are special exercises, for example, circle around the stands or dummies at training. I think it's better to think up some feints yourself, and then perfect them at training and during the games.

沙皇:是有些特別的練習,舉例來說,在訓練時圍著看台或是假人繞圈,我想你會從中領悟到些假動作,將這些假動作練熟就可以實際運用了。

From Moonray

Andrey, please tell some story (incident) from your childhood, just in a couple of words, if you can Thank you :) N.



沙皇,拜託你告訴我任何有關你小時候的事,就算是一點點也好,如果你可以的話,謝謝你:)

AA: I was born.

沙皇:我出生了。

From Moonray
What question would you ask us?) N.


你會想問我們什麼問題?

AA: Guys, what makes you root for me?

沙皇:大夥,是什麼讓你們喜歡我?

From Moonray

How do you like three winners of the Sochi 2014 symbol?


你喜歡2014索契(在俄羅斯)冬季奧運的三樣吉祥物嗎?

AA: I am upset and disappointed about this. Because my favorite was The Dolphin on skis. And we were turned down, not chosen.

沙皇:喔,我對這個結果真的感到失望,這讓我很沮喪,因為我最喜歡的是滑雪的海豚,但他卻沒有被選上,然後我們也沒有翻盤的機會了。
dolphin_963343.jpg

譯註:這個吉祥物是由俄羅斯人投票選出的,最後選出來的是北極熊、雪豹和野兔。
f_4932770_1.jpg
121127174_11n.jpg
conew_simvol_sochi_ria_857360_preview.jpg

From Moonray

Andrey, what to do when there is nothing to do at work? I need your advice. Looking forward to your reply! Thank you), Natalia.



沙皇,當你正在工作,但卻沒有任何事可以做時,你都找些什麼事來做?我需要你的建議,期待你的回覆!謝謝,Natalia。

AA: I guess loafers are sitting on social networking sites at work.

沙皇:我想懶人會選擇待在社群網上。

From Moonray
Andrey, are you going to come back to Russia after your football career is over? Natalia.


沙皇,當你結束你的足球生涯的時候,你會回俄羅斯嗎?

AA: I'll be in Saint-Petersburg soon. 

沙皇:我很快就會在聖彼得堡了。

From Moonray
Andrey, I want to say thank you - thank you for who you are.I believe in you, you'll cope with everything - with triumph and disaster (although these two impostors are just the same). Generally, you must be happy)) I wish health to Julia, Yanochka and Artyom) Natalia)


沙皇,我想要跟你說聲謝謝,為了你是沙皇而謝謝你,我相信你,你會搞定這一切的勝利和災難的(雖然這兩者都是一樣的騙子)。一定要過得開開心心的。祝Julia,Yanochka和Artyom身體健康—Natalia

AA: Triumph and disaster are two identical impostors? It is better to deceive yourself with the first one.

沙皇:勝利和災難是兩個相同的騙子?那選擇前者來欺騙自己會好一點。

From Frut0Mix
Hi again! I forgot to ask ... What school did you go to? We have several schools that 「claim" that you went there. Our school is among them.Thank you in advance for your reply =) PS: We go to School № 473 in St. Petersburg =)The same fan of yours ;)


嗨,又是我!我忘了問你以前上什麼學校?有許多學校「宣稱」你去過那,我們的學校就是其中一間。謝謝你的回覆=)PS:我們的學校在聖彼得堡473號,我同時也是你的球迷。

AA: 18, 37, 473. I left my mark in these three schools

沙皇:18號37號473號我把記號留在這三所學校。

From Nkitabozhok

Hi Andrey, Do know what your new Arsenal uniform will look like?


嗨沙皇,你知道新的球衣長什麼樣子嗎?

AA: I know, and I'll tell you. Our guest uniform next season will look like jockey's clothes.

沙皇:我知道,而且我會告訴你,我們的下季的客場球衣看起來就像是賽馬騎師一樣。

譯註:賽馬騎師的服裝就像是這樣
jockeys_animal_planet_promo_800.jpg

所以我想沙皇指的是這個
Arsenalawaykit.jpg

From Livlib

Dear Andrey! We are the young employees of the Chelyabinsk Children's' Library. We are working on an Internet-project 「BOOK 2, or advice from the celebrity reader」, we pursue an important goal -
to draw young people's interest to Reading. Therefore, your opinion is important and interesting to us. Please share your thoughts on the issues: What does reading mean to you? What book, in your opinion, should any young person have read? Thank you for your reply.



親愛的沙皇!我們是Chelyabinsk(在俄羅斯)兒童圖書館的年輕館員,我們正在進行一個網路計畫「名人讀者的意見」,希望透過這個計畫吸引年輕人多閱讀,因此你的意見對我們來說非常的重要。請你針對「閱讀對你的意義」以及「你認為年輕人必讀的一本書」這些題目,分享你的想法。感謝你的回覆。

AA: You're doing a good thing. I love to read. Basically, I read on the road or when traveling by plane, by bus. I read a lot on holidays.
2. The ABC book.


沙皇:你們做得很好,這個計畫很棒。我喜歡閱讀,通常我會在飛機上或是公車上看書,我會在假期時看大量的書。每個年輕人都應該要看的書是「ABC的書」。

From sergeyF
How do you see the future of the Russian football? Is there any?Thanks in advance


對於俄羅斯足球的未來,你有什麼看法,有未來嗎?謝謝。

AA: There certainly is, if it's being developed.

沙皇:當然有,如果他正在發展中。

From nikita28
Hello Andrey! I live in the city of Novokuznetsk. I am your fan and I watch you matches in Arsenal. I also root for Arsenal))).Andrey, could you please send me your football uniform with your autograph?Here is my E-mail: …….@yandex.ru


哈囉沙皇!我住在新庫茲涅茨克的城市當中,我是你的球迷,我觀看你在兵工廠的比賽,我同樣也關注兵工廠。沙皇,可以請你寄一件球衣和簽名照給我嗎?這是我的Email:XXXXXXXX

AA: If I invented the procedure of sending parcels via e-mail, I would be really pleased with myself and send it to you, honestly 

沙皇:如果我發明了可以透過Email寄送包裹的方法,我一定會很開心把我自己包一包寄給你,我說真的。

From Arseniy2011
Hello Andrey!Your teammate in the National side Diniyar Bilyaletdinov moved from Loco to Everton. Do you think it was worth it?


哈囉沙皇!你的國家隊隊友 Diniyar Bilyaletdinov自Loco轉會至糖糖,你認為值得嗎?

AA: I think that if I answer this question, it will be tactless.

沙皇:我想如果我回答了這個問題,那將會得罪到別人。

From trofim23
It is interesting to find out, how do like the idea of standing in the goal in some Arsenal game?


這很有趣,你喜歡在兵工廠的比賽中站在球門線上嗎?

譯註:我想他是指開定位球的時候,通常都會有球員是站在球門線上負責防守。PS感謝Bob的翻譯協助。

AA: I think that even in an emergency situation, there will other Arsenal players, who will perform this mission. My turn will never come, for sure.

沙皇:我想就算在緊急的情況之下,也會有兵工廠的球員挺身而出執行這個任務。但我很肯定永遠都不會輪到我。

From Schuraegoro
Hi Andrey,Hi my name is Kolya, Please score a couple of goals on Sunday, when you do it, my heart fills with joy.


嗨沙皇,嗨我叫做Kolya,拜託請你在禮拜天的禮拜進幾球吧,每當你進球時,我的內心總是充滿的喜悅。

AA: I will be trying to do my best.

沙皇:我盡力而為。

From Salwator
Andrey, sorry for this request, but could you give me a football with your autograph as a present? Thanks in advance, here is my mail: …….@mail.ru


沙皇,抱歉又題了一樣的問題,但真的可以請你給我顆足球和你的簽名照當作禮物嗎?謝謝你,這裡是我的mail:XXXXXX

AA: A ball won't fit into your mailbox 

沙皇:但球還是沒有辦法放進你的信箱。

From 89269672623
I'm sorry for this question, I looked though your questions and answers and generally you are not very verbose. It seems like it's some answering machine .. Why?


我很抱歉我提出了這個問題,不過在我看我看過了這些問題和你的回答後,發現你並不是回答的很詳細,看起來像是某些問答機器一樣,為什麼?

AA: Brevity is the soul of wit.

沙皇:精簡是機智的靈魂。

From zhenya14875588
Andrey, how do you play in Arsenal?


沙皇,你在兵工廠的表現如何?

AA: Sometimes, it turns out well, sometimes not so much. 

沙皇:有時候很好,有時候不怎麼好。

From petrus28
Hello Andrey! I want to ask you a question. What team did you dream to play on when you were little? 


哈囉沙皇!我想問你一個問題。那隻球隊是你小時候夢想要替他們踢球的隊伍?

AA: Little? In Barcelona.

沙皇:小時候?巴薩。

From Roman1
Dear Andrey! I understand that not every message is posted, but I would like I wish you luck and success in your personal life, and in football. I sincerely hope that soon you'll start playing just the way you were playing before and will make your fans happy. P.S. Andrey, maybe you'll look through your pictures, sitting at home with a glass of wine and watching your best football moments, especially when you were playing for our Zenit, maybe these memories and joyful moments will allow you not to concentrate on football, but on the contrary, relax and play for fun, just play for the sake of playing etc. I hope sometimes you read these messages yourself.--Regards, Roman (and we are still waiting for you in Zenit!).


親愛的沙皇!我知道並不是所有的訊息都會被貼出來,但我想說的是,我希望你的個人生活過得很幸運且成功,當然足球生活也是。我衷心的希望你能表現得像你之前一樣,那是多麼的讓球迷們開心。PS.沙皇,當你有天坐在家中,戴著眼鏡手上還拿著一杯紅酒看著自己的照片,回憶那些你最棒的足球時光,特別是當你在Zenit的時候,這些回憶和喜悅的片刻也許會讓你不再專注於足球,也許正好相反,放輕鬆並且為了樂趣踢球,只是為玩而踢。我希望你找個時間自己讀過這段話。致意 Roman(我們仍然在Zenit等你!)

AA: I'll watch these moments when I'm finished with football.

沙皇:當我結束了足球生涯,我會回憶這些片刻的。

From Ramzai
Andrey, please settle a dispute between me and my friend. Is it true that you want to get 
British citizenship? And why did you go to the anniversary of Gorbachev? I am
a great admirer of your talent and I think that we don't have any players who are even close to your level of talent. But responsibility also grows accordingly. Much is expected where much is given. Truly yours, your fellow countryman.


沙皇,請化解我和朋友間爭辯的問題:你有企圖取得英國公民的身份嗎?另外,為什麼你出席了戈巴契夫週年紀念會?我非常的仰慕你認為你的才華是無人能級的,但能力越大責任也就越大。 Much is expected where much is given,我是你的同胞。

AA: No.Anniversary of Gorbachev. This is a big event in London, there was a good concert and Julia and I were invited by the organizers.

沙皇:沒有。戈巴契夫週年紀念會在倫敦是一大盛事,那有很棒的音樂會,我和Julia受到主辦單位的邀請。

arrow
arrow
    全站熱搜

    Yaya★ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()