#askryo  

小亮請回答!

source: https://twitter.com/#!/OfficialBWFC

 


Remember, #askryo will be taking place today so there's still time to get your questions in for our on loan Japanese speedster. 

請記得,#askryo將會在今天舉行,大家別忘了準備好你的問題,向我們租借來的日本快馬提問。

Ryo  

Okay, Ryo Miyaichi is in place for your questions! Let #askryocommence!

好啦,宮市亮已經就定位準備好要回答你們的問題了!#askryo開始!


@OfficialBWFC Hidetoshi Nakata once graced the Reebok. Was he an influence on you & do you feel pressure to be better than him?#askryo

中田英壽曾在Reebok球場展現過他的光彩,請問他對你有所啓發&你會感到有壓力,自己得比他更好嗎?

Nakata  

RM: "When I was small he was the biggest football player in Japan. He still is now! He was my hero because he was captain of Japan."

小亮:當我還小的時候,他是日本最偉大的足球員,到現在他仍然是!他是我的偶像,因為他曾是日本國家隊的隊長。


@OfficialBWFC Do you play video games? What is your favourite video game? #askryo

你會打電動玩具嗎?你最喜歡的電玩是什麼?

RM: "I sometimes play Winning Eleven on the PS2 with Chungy at his house. He always beats me!"

小亮:我有時候會和李青龍一起在他家玩PS2的勝利11人,他總是贏過我!


@OfficialBWFC #askryo how is Owen Coyle? Has already made Wilshere and Sturridge into top quality players ! What's his secret ..lol.. 

你覺得歐文科爾如何?他幫助了威脅兒和斯圖里奇達到頂級球員的水準!祕訣到底是什麼哈哈

Coyle  

RM: "The manager at Bolton is a very good person. He always helps me. He always enjoys his football."

小亮:保頓的教練是一名非常好的人。他總是幫助我,他時時刻刻都享受著他的足球。


@OfficialBWFC if I moved away from home to play football I'd miss my friends and family, do you feel the same? #askryo

如果我為了踢球而離開家鄉,那我會非常想唸我的朋友和家人的,你有相同的感覺嗎?

RM: "I feel the same and miss my family and friends. Sometimes it's hard, but every player helps me to feel happy so I enjoy every day.

小亮:感同身受,我也很想念我的家人和朋友。有時候這真的很困難,但每個球員努力的幫助我,想讓我感到快樂,所以我很享受每一天。


@OfficialBWFC Where do you have your haircut in Bolton? Is there any good place? #askryo

當你在保頓的時候都在哪裡剪頭髮?有任何好的地方可以推薦嗎?

RM: "I haven't had my hair cut since I signed for Bolton! Please tell me somewhere nice!"

小亮:自從我被保頓簽下後我還沒剪過我的頭髮!拜託請告訴我哪裡剪比較好!


@OfficialBWFC I follow every #SamuraiBlue game, and I rly want you to be on the plane to Brazil in '14. Do you ever think about it?#askryo

我看了每一場藍武士(日本國家隊的暱稱)的比賽,我真的很希望你會在那班飛往2014巴西世界盃的飛機上,你曾想過這件事嗎?

RM: "Of course I want to play in the World Cup in Brazil. I think about it all the time. It was a dream since I was small."

小亮:我當然想要踢巴西世界盃。我無時無刻不想著這件事,從我還小的時候這就是我的夢想了。


@OfficialBWFC #askryo ロビン・ファン・ペルシはどんな人でしたか? 亮(19歳)より :) What do you think of Robin van Persie? From "Ryo(19yeasold)" to "Ryo Miyaichi" :)

請問你覺得佩西如何呢?來自亮(19歲)給宮市亮

Ryo-Feyenoord  

RM: "He is unbelievable. Inside the pitch you can see his quality. Even outside the pitch he is brilliant. He used to play for Feyenoordso we talk about our time there. About Rotterdam and the club. He wished me luck at Bolton when I signed here."

小亮:他真是太令人不可置信了。在球場上你可以看到他的水準,即使在場外時他依然出色。他過去曾效力過飛燕諾,所以我們彼此會聊聊在那裡的事,關於鹿特丹和俱樂部。當我被租借來此時,他祝我好運。


@OfficialBWFC #askryo :what is your favourite comic? One piece?Naruto?

你最喜歡的漫畫是哪部?海賊王?火影忍者?

RM: "My favourite comic is both One Piece and Naruto. I always read them from when I was 12-years-old."

小亮:海賊王和火影忍者兩部都是我的最愛。我從12歲的時候就開始看他們了。


@OfficialBWFC #askryo Are you good friends with Chungy?

你和李青龍是好朋友嗎?

RM: "Chungy is my best friend in Bolton. He takes care of me a lot and we eat food and go shopping together. He's a very very good guy."

小亮:李青龍是我在保頓最好的朋友。他非常的照顧我,而且我們會一起吃飯和逛街,他是個非常非常好的人。


@OfficialBWFC 向上心があって、モチベーションが高く、常に前を向いている。その原動力になっているものは何ですか?#askryo

有強烈的企圖、高度的動機,總是眼望前方。能讓你做到這些,背後的動力是什麼?

RM: "My motivation is to become the best play I can."

小亮:我的動力就是盡可能的成為最棒的球員。


@OfficialBWFC #askryo Who's your favourite player ever?

誰是你最喜歡的球員?

RM: "My favourite player ever is Cristiano Ronaldo because he can score goals, dribble, head the ball. He's a world class player."

小亮:我最喜歡的球員是C羅,因為他可以進球,盤帶,頭球,他是個世界級的球員。


@OfficialBWFC Hi, Ryo! How's your English going? Do you miss Japanese food in the UK? Hope to see your first English interview soon! #askryo

嗨,小亮!你的英文現在如何啦?你在英國會想念日本料裡嗎?希望可以快點見到你的初次英文訪談!

RM: "I miss Japanese food a lot. I can buy some from London and Manchester centre. When I went to Japan I brought some back with me."

小亮:我相當的想念日本料裡。我可以在倫敦和曼策斯特市中心買到一些,當我回日本的時候我也會帶一些過來。

RM: "My English is getting all the time. It's hard to learn but I try my best and am now able to talk to my team-mates properly."

小亮:我的英文越來越好了。這很難學,但我很努力,現在大概可以和我的隊友溝通了。


@OfficialBWFC Who's your best friend at Arsenal? #askryo

你在兵工廠最好的朋友是?

RM: "Arsenal is an amazing club. Since I signed for them everybody helps me lots. The manager is very good to me and gives me advise."

小亮:兵工廠是間非常棒的俱樂部。自從我加盟開始每個人都幫我非常的多,教授對我非常的好,給了我很棒的建議。


@OfficialBWFC How did u find the media attention back home, when u were selected for the national squad last month? #askryo

你如何處理回國後的媒體目光,在你在上個月入選國家隊後

機場  

RM: "I felt very nice because to be in the full national team was my dream. I was happy because the game and training was in my home town."

小亮:我感覺非常的棒,因為獲選加入成人國家隊一直都是我的夢想。我很高興,因為比賽和訓練地點就在我的家鄉。


RM: "Now I must go for another interview with NHK Japan. Then I must go training. Thank you for the questions."

小亮:現在我必須去NHK Japan的訪談了,然後我得去參加訓練。謝謝你們的問題。


Thank for all your questions in #askryo. His favourite came from@MoniChandlr, who asked about Ryo's barbers.

謝謝你們#askryo的問題。小亮最喜歡的問題是來自@MoniChandlr,關於小亮的理髮師的問題。

And we followed Ryo into his interview with NHK Japan. Here's a quick snap.

然後我們跟著小亮去到了NHK Japan訪問的現場,這是快照。

快照  

 

arrow
arrow

    Yaya★ 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()