tumblr_lyog1hfA6m1qhaz39o4_1280.jpg

在冬季轉會窗口即將闔上的一月三十一號,兵工廠完成將小槍宮市亮,租借到英超球隊博爾頓﹝Bolton﹞直至本賽季末的租借外,唯一的轉會就是簽下德國小蜜蜂Thomas Eisfeld了。

Thomas-Eisfeld.jpg   

現年19歲的Eisfeld,來自1011賽季德甲冠軍隊伍多特蒙德的青訓系統,作為多特蒙德青訓系統的一員,Eisfeld不僅表現亮眼,可以勝任場上多個位子外,更曾代表德國國家隊,領導U15隊伍出賽。不幸的是,在2009年時,Eisfeld遭遇了十字韌帶的傷病困擾,當時,他的教練用〝可能危及職業生涯〞來形容那次的傷病。所幸Eisfeld克服了嚴重的傷病,重新回到綠茵場上,在本賽季為多特蒙德U19出賽12次,貢獻了6個進球與6次的助攻。Eisfeld成為繼羅斯基和萊曼後,最近一位來到北倫敦的蜜蜂球員。

Eisfeld談到了這次的轉會:對兵工廠的期待;對多特蒙德的感激和他的足球偶像…

“I feel very proud to have signed for Arsenal. This is a great club, with many great players, and I’m so happy to be joining Arsenal. It’s a real honour to be team mates with the great players at Arsenal, and also training everyday with players like Tomas Rosicky - who I grew up watching play at Dortmund. I will give it everything I have here and do my best to make the manager, players and fans happy.”

Eisfeld:「對於可以被兵工廠簽下我感到非常的榮幸。這是很棒的俱樂部,擁有許多很棒的球員,所以我很高興能加入兵工廠。真的非常榮幸可以成為兵工廠的一員,以及能和像羅斯基的球員一起訓練,他是我成長的過程當中一直關注的球員。我會將我的一切,並盡最大的努力讓教練,球員和球迷開心的。」

 “I would also like to thank Borussia Dortmund, where I played for the last seven years, for everything they have done for me. I had a great time there, and there were many wonderful coaches who helped me get to where I am today.”

Eisfeld:「我同時也要好好的謝謝多特蒙德,為那謝他們為我做過的任何事,我在那踢了七年的球,我有一段很美好的時光,多特蒙德擁有許多超棒的教練,他們幫助我成為今天的我。」

"The stadium is amazing, it is great. I am impressed with the Arsenal training centre and I really enjoy the atmosphere here. On Sunday I was at the [Aston Villa] game with my agent and it was great.
Eisfeld:「酋長球場真是太驚人了,真是太棒了。我對兵工廠的訓練中心留下深刻的印象,而且我真的很享受這裡的氣氛。在週日的時候﹝與維拉的足總盃比賽﹞,我就在球場裡和我的經紀人一起看球,真是太棒了。」

tumblr_lyofyw68m01qhaz39o2_500.jpg

"Mr Wenger said to me that I will get the chance to train with the first team and then it is up to me if I play well."

Eisfeld:「溫格先生和我說,我有機會可以和一隊一起訓練,但接下來會如何,就看我的表現了。」

"I have a shot of Tomas Rosicky in my room and it is fantastic to play with him. I have never met him but in my opinion he is a great player and I focus on his game. 
Eisfeld:「我房間裡有張羅斯基的照片,可以和他一起踢球真是太夢幻,太棒了。我從來沒有見過他,但對我來說,他是很棒的球員,而我總是追著看他的比賽。」
"I watched every game [he played] in Dortmund but I play a little bit differently."

Eisfeld:「我看過他﹝羅斯基﹞在多特蒙德的每一場球賽,但我和他踢球的風個還是有那麼一點不一樣。」

對於Thomas Eisfeld來到北倫敦,成為一名槍手,教授表示

tumblr_lyog1hfA6m1qhaz39o6_500.jpg  

“Thomas is a player we have liked for some time. We’ve watched him closely this season, where he has excelled for Dortmund’s youth team. He is young but has proven to us that he can play, that he has the attitude and technical ability to be a valuable addition to our squad. We’re very pleased to welcome him to the Club and look forward to his contribution in the coming seasons.”

教授:「湯馬士是我們欣賞好一陣子的球員,我們在這個這季當中仔細的觀察他,他在多特蒙德青年隊當中非常的出色,他很年輕,但是他已經向我們證明他的能耐,他擁有好的態度與足夠的技術可以強化我們的陣容。我們非常高興的歡迎他加入俱樂部並期待他在接下來賽季,所帶來的貢獻。」

“He has the good ingredients that could allow him to integrate into the quality of our team - the basics are technique, good movement and skill. We believe that he has a chance to develop well here.
教授:「 他擁有許多好的要素,讓他可以把我們隊伍中的長處融合為一,基本動作,好的跑位和技巧。我們相信他在這裡可以激發出更多的潛能。」

Thomas Eisfeld 湯馬士 ‧ 埃斯菲爾德﹞

tumblr_lyog1hfA6m1qhaz39o3_500.jpg  

生日:1993 / 1 / 18

身高:177cm

位子:進攻型中場

 

繼藥水之後,我們捕獲的第三隻湯馬士。順帶一提,Eisfeld現在﹝2/2 02:29台灣時間﹞正準備代表槍手預備隊先發,打與Swansea預備隊的比賽。

 

Source

http://www.arsenal.com

http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Eisfeld

arrow
arrow

    Yaya★ 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()